Ever17 epey uzun süre önce, epey uzun süre oynadığım bir VN, ilk göz ağrım diyebilirim. Belki bundan, belki de bilimkurguya bayılmamdan dolayı en sevdiğim VN'dir. Bu yüzden yazım objektiflikten uzak olabilir, oyunu beğenmezseniz bana kızmayın. Neyse, epey bilindiği halde forumda görmediğim için kendimi bunu yazmakla borçlu hissediyorum.
KID adlı şu an batmış firmanın meşhur Infinity serisinin ikinci oyunu. İlk olarak 2002'de Dreamcast'a çıkarılmış. Peşinden PS ve PC portları gelmiş. En sonunda İngilizce sürümü Hirameki International tarafından yayınlanmış. Kendisi şuan varolmadığı için oyunun orjinal sürümünü almak imkansız gibi bir şey, 200 dolara açık arttırma sitelerinde var galiba. Herneyse, daha bir ay önce Chaos Head ve Steins Gate'den tanıdığımız 5pb tarafından yeniden yapımı piyasaya sürüldü.
Oyun, Takeshi Kuranari adlı ana karakakterimizle(aslında ana karakter yerine protagonist demem doğru olur) su altı eğlence parkı LeMU'ya varmamızla başlıyor. Takeshi, liseli anime çocuğu karakterini biraz andıran, ama oyuncunun rahatlıkla adapte olabildiği bir karakter. Bir süre sonra ikinci ana karakterimiz Kid'le tanışıyoruz, isminden anlaşılacağı gibi kendisi hakkında hiçbir şey bilmeyen bir çocuk. İlk bölümü Takeshi ve Kid arasında dönüşümlü olarak oynuyoruz. Ama oyunun asıl rengi girişten sonra ortaya çıkıyor. LeMU, yapay bir ada ve altındaki 3 su altı katından oluşuyor. Kaza sonucu katlardan biri su altında kalıyor ve diğer iki katta grubumuz hapis kalıyorlar. Daha fazla spoiler vermemek için gerisini anlatmayacağım.
VN'nin diğerlerinden ayrılan en önemli noktalarından biri farklı iki karakteri yönetebilmemiz. Bu olayı Soul Link ve Ef serisinde de görmüştüm ama en iyi uygulanan bence bu, senaryoyla harika bağdaştırılmış. Hangi karakteri seçeceğimizi oyunun başındaki bir seçimle seçiyoruz. İki karakter de farklı kişiliklere sahip ancak biz ikisini oynarken de rahatlıkla empati kurabiliyoruz. Her yolda farklı bir zevk veren Shirou gibi değil de, aynı karakterin iki yönüyle oynuyoruz gibi.
Her ana karakter için iki heroine düşen oyunumuzda 5 yol ve 3'ü kötü 8 son bulunmakta. Heroine'ler biraz klişe gelebilir ilk, ama karakterleri derine indikçe o kadar da klişe olmadıklarını anlıyoruz. Oyunun tüm sırlarının açıklandığı gerçek son(true ending), 4 normal sonu bitirince açılıyor. Zaten oyunun en büyük kusuru bu 4 sonu bitirene kadar aynı sahneleri en az iki kere izlememiz. Bir yerden sonra sıkıcı hale geliyor. Hatta bir saklambaç muhabbeti vardı ki oyunu bırakacaktım. Neyse, gerçek son hayatınızda bilimkurgu adına görebileceğiniz en iyi hikayelerden biri. Öncesinde harcayacağanız en az 20 saate kesinlikle değer. Tamamen arapsaçına dönen senaryonun nasıl da anlaşıldığını görünce şaşıracaksınız, mantık hataları bulduğunuzu düşünecek ve en sonunda hata falan olmadığını anlayacaksınız(bana böyle olmuştu).
Teknik yönlere geçelim: 2002 gibi tarih için gayet iyi çizimleri var. Oyunun çoğunda gördüğümüz sprite'lar ortalama kalitede ise cg'ler ve arkaplanlar gayet iyi çizilmiş. Bazen ara video ayarında animasonlar da görüyoruz. Müziklere gelince, oyunun karakterlerle pek verilemeyen atmosferini bana veren müzikler oldu. Özellikle açılışta çalan şarkı gayet güzel, main theme diyebileceğimiz Karma adlı melodi ise harika. Son olarak seslendirmeden bahsedeyim; ana karakterler bazı sahnelerden seslendirilirken genel olarak seslendirmesiz. Heroine'ler için konuşacak olursam, seslendirmeler cidden iyi. Ünlü veya en azından artık ünlenmiş seiyuular rol alıyor(Yu Asakawa ve Kana Ueda aklıma gelenler).
Yazımı özetlersem, ilk bakışta macera gibi görünen, ama derin felsefik mesajlar ve muhteşem bir konu taşıyan VN var karşımızda. Teknik olarak ortalamanın üstünde. Aslında hafif dili-berbat İngilizcesi-hentai içermemesi(oynamaktan vazgeçtiniz değil mi?) sebebiyle VN oynamaya başlayanlar için rahatlıkla önerebilirim. Eğer duygusal KEY, epik Type-Moon, 007th eserlerine hayransanız ya da deneyimliyseniz biraz çocuksu gelebilir.
Linkler:
vndb: http://vndb.org/v17
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ever_17:_T ... f_Infinity
Çözümler: http://www.gamefaqs.com/pc/931349-ever- ... inity/faqs